Monday, April 5, 2010

tobatlaaaaaa~

salam..
wiken arituuu..kawan akuuu,doang neh lecturer gakk....datang dungun..tapi doang neh mengaja kat kolej n kolej tuuuu bleh katerrr cerukkkkk jer kat tganu...so...stakat nak nmpak piza,kfc???glerrr kejiiiiiiiiii..nan adooooooooooo~so...kebetulan doang neh datang kat uitm dungun,doang ponn tinginnn lerr sesangat na mkn piza...siannnnnnn aku tengokk~yerlaaaaa...dok cerok ulu tganu tuhhh...mn nak dapat.sooooo...kami ponn g la kar BANDORR DUNGUN tuhhh dengan menanam niat begitu tinggi nak mencekek pizza...tapiii tulaaa episoddd shilakkkksssss dalam idop kami stat mkn piza kat dungun nehhh~

kami betige a.k.a insan teraniaya kat piza nehh~...sabaaaaaaaaaaa..

okeyy..(nada sterusnyerk nyer siler bace nada sedang maki)...akuuu kannnn..seumor keturunan akuuu(cewwaaahhh..marahhh knun..)...aku raser neh laaaa THE WORST TERRIBLE DISASTER PIZA HUT( hamekkk khauuuu~)...which is in DUNGUN~aku bukannnn nak kutokkk la kannnn...cumer nak MAKI...aper punyerrr takder adab agaknyerr oang keje kat piza nehhh...manager pon sama kejiii (kat dungunn tauuu)~mmg nak carutt jer aku raser~..okehhh...citer stat camniii~

kami betige sampai kol 8.30 pm..thenn..oang x ramai sangat la kannn waktu tuhhh~agaknyer oang xgaji lagila kottt...(katerr akuu)...akuuuu jerkk banyak duit.....(ader feeling riak takk???)so....da sampai tuhhh...meja yang kosong nehhh...KOTOR NEHHHH..aku tecangak2 gakkk kot2 aderla yang suci bersih ckettt~harraaammm...kamipon dudukk..kemasss senirik okehhh...angkat pinggan kotoo..letak meja sbelahh~aku saba lagikkkkk~fine...

thenn..kami tunggu kat 20 MENET!!!!! baruu sampai waitress yang ngan bulu mata lentikk,tehegeh2 bawak oder...eeeeee...camm nak lempanggg jerkkk aku raserr....akuuu???sabaaaaa lagiiikkkkkkkkk...TAKPEEEEEEE...sambil tuhhh meja sbelah x kemas g nehhh~lalat,tok nenek langau sumer kuar habehhh~cilakaaaa..sabaaaaa lagikkkkk...

neh aku paling sakit hatii~khauu bayangkan..PIZZA HUTTTT!!!okehhh..bukannnyerrr warong wak sukarnoo...amek oderr sambil seblah lengan letak kat krusi kosong kami...sambil sandor pinggang kat krusi tuhh..camner ntahhh posisi diaa...aku nak explainn pon tekial2..yang pentingg...amat tak PROFESSIONAL AS WAITRESS IN PIZZA HUTT!!!!pastuuuuu..agaknyer leteyy kott..kitoang nehhh sajer tehegeh2 kan maser dok pikr nak choose menu...dia blehhh DUDOKK okehh amek oder!!!!wadepak???????????????/ko hengat nehhh warong cap ayam??????akuuu bukan la nak fussy2 sangat..tapi ikotla professioanlism yang koang da di traineekannn..piza hut bukan calang2....ader traning b4 start the job...ee.dengan cakap tganu nyerrr..eeee.x bleh bla akuuuu~helloooo..aku bukan diskriminate cakap tganuu ker aperr..tapii care dia tuhhhh~dia keje customer service camtuuu..x leh la expect smer makhlok yang mencekek kat ctu asal tganu....tapi takpeeeeee..aku sabaaa lagikkkkkkk~fineeeeeeeee...


pian n su...sedang dalam mode mengumpat camner kejinyerkkk doang kat cniii wat keje~

then...slalu kalo kiter makan fast food service camtuuu...ekceli aderla kannnnn cutleries yang da siap setting especially cam piza hut nehh...setting knife,fork n so on....neh tak aderrrrrrr okeiiiii...yang bengkak jerk hati akuuuu kan biler si bulu mata lentik cam bulu mater lembu tuuuu datanggg sedeboakkk lunggok jerk kat atas meja segaler cutleries nyerkkk~ooiii!!!glerrrrr!!!!pejadahhhnyerrrkkk aku nak kne suson senirik mendalah nehhh~kalo yer ponnn tak sempatt...cakap leklokkk camniii " eskiusmiiii..silerkannla cikk yerrrr susun senirik jerkkkk pisau2 garpu yang cik nak pakai....kamii disini mmg mengamalkan konsep manjakan diri anda di piza hut..lagiponnn tejejas kejelitaan kami kalo tlong susun segaler cutleries bagai nehhh"..haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...kannnn sejukkkk ati makkk dengorrr...(padahal cam nak santauuu jerrrkkk saper cakap cengitu)....kalo oang ramaiii ..ko x sempattt..aku cam bleh la amponkan lagikk kannn...niii tak sampai baper ketol jerk oang....dalam 2 table jerkkk...tu pon lembab cam lembu~eeeeee..hangenn akuuuuu~aper punyerrr outlet piza ntahhhh~cammm cibaiii~gerammm akuuuu!!!!

thenn...aderlagikkk hokehhh puaka2 yang tejadikkk~akuu oder spegeti mitbol n my two others friend oder hawayen ciken x silap akuuu...aku neh brangan nehhhh...eeeeee sedapnyerr mitbol banyak2,ketol2...alaaaa..cam dalam gamba menu tu kannnnnnnnn~bilerrr datangg jerkkk fud akuuuu!!!hamek khauuuuu!cam harrrammmmmmm~eeeee...akuuu da laaaa lapor ya Robbi nehhh!!!!mangkok hayonn betoii~tapiii da lapaaa....aku tibai jerkkkk...dalam hati maki2 aku kasikkk~pehtuuuu..piza kawan aku plak sampai....lagiiiiiiiiilaaaaaaaaaa...ksiann glerr aku tengokkkk~mintak extra chiss nehhh~tapii cisss bedebahh yang dapat~topping atas piza ckit glerrrr~eeeeeee!!!sumpahhhh aku mmg nak maki jer time tuhhh~

modes operandi akuuu nak wat kecoh konon....nak laaa kann wat2 eksyen cam x puas hati..panggey manager,press smer...eh,tapi tulaa...naseb la aku dapat kawan2 yang pekerti mulia...doang soh aku sabaaaa...dalam hati akuuu tetappp kejiii~ngeh3...b4 balik tuhhh...maser nak bayar..nak jerk aku hadiahkan hadis khas kat makcik kesyer tuhhh a.k.a manager x silap akuu,"cantik bulu mater kak,ori kerrr,patot lembab nak mamfossss ekk cniii...bulu mater akak berat sangatttttt"~pastuuuuu aku ponn blahhhh sambil kasik jelingan mawot kat kesyer tuhhh~aperr!!!!!!nak kne tumbokkkkk??????????

p/s : Sumpahh aku cam nak bom jerkkkk piza neh!!...satu lagikkk..saper penah keje piza..bukan nawaitu akuuu nak hina koang ker,PIZA HUT kerrr.....entry aku nehh mmg aku point khas kat outlet DUNGUN jerkkk~saper penah dok dungunn tau ler azabbnyerrkkkk masyarakat keje kat fast food dungun neh~


4 comments:

  1. weh makcik..ni aku nak senaraikan outlet pizza yg aku rasa lebey kurang ngn situasi yg ko senaraikan nih...first kat ALAMANDA,PUTRAJAYA....3x aku makan kat c2, 3x diorg bagi salah order...giler hampeh...harap pekerja jer ramai...
    paling latest kat SYEKSEN 7 SHAH ALAM....yg baru bukak tu...xtau samada aku sorg yg mgalami...
    yg beshnyer masa kat shah alam aku dapat pizza hangettttt...ngokngek tol

    ReplyDelete
  2. aku tatau laa aper masalah sbena makhlok2 nehhh~padahal bagos piza tuhhh~tapi makhlok yang keje tuhhh~no manners langsong~kat shah alam po mmg samer..aku dlu kne kat piza tesco...sumpahh haraammm tol outlet ctuuu~

    ReplyDelete
  3. aku rasa kita kena bua aduan kat pizza HQ lah..suh diorg buat class khas...klu pi sushi king, secret recipe, sume pekerja ada manners...klu pizza??huh..buat sakit hati jer ckp...

    ReplyDelete
  4. pizza dungun...???
    memang kasik hangin badan pun miss!!!
    kitorg dah macam2 rasa!!
    tobat x nak pegi.... guna delivery jer!!!
    huhuhu

    ReplyDelete